Knettertrots op nieuw logo
Interview: Tonny van der Starre, Sterk
Een logo. Dat was wat Tonny van der Starre graag wilde voor haar onderneming ‘Sterk’, die ze in februari 2022 oprichtte. Omdat ze Marscha persoonlijk goed kent, klopte ze hiervoor aan bij Arrangé. Deze samenwerking was voor Tonny een eyeopener.
‘Mijn vraag aan Marscha was letterlijk of ze even snel kon helpen met een logo. Ik stond aan de start van mijn bedrijf en ik had al een opdracht, maar ik had nog geen logo. Omdat ik professioneel wilde starten, met ook mijn logo in de factuur, e-mailhandtekening en noem maar op, wilde ik een logo. Ik wist dat Marscha sinds kort een vormgeefster in dienst had en ik ken Marscha goed, dat was voor mij genoeg reden om samen te werken met Arrangé.
Vanzelfsprekende flow
Ik wilde alles vlug geregeld hebben en dacht het ‘even’ te doen. Dan komen we gelijk bij de kracht van Arrangé, want zij benaderen dat op een andere manier. Ze kiezen niet zomaar een kleur en een leuk lettertype. Nee, daar moet een verhaal achter zitten: het verhaal van het bedrijf. Het moet kloppen, authentiek zijn en dicht bij jezelf liggen. Het werd me al snel duidelijk dat ik dat zelf ook heel belangrijk vind. Toen we dat boven water hadden, zat er een enorme snelheid in het ontwikkelen van het logo. Ik was ervan onder de indruk! Tussendoor ben ik een paar keer bij Arrangé op kantoor geweest en ik kreeg echt het gevoel dat Marscha, Suzanne en Simone het met zijn drieën doen. Ieder heeft zijn eigen vakgebied en expertise, het voelde als een vanzelfsprekende flow.
De basis staat
Het voelde voor Marscha en Suzanne misschien alsof ik heel goed wist wat ik wilde, maar dat was totaal niet het geval. Ik had geen idee! Wat ik wel wist, was de naam van mijn bedrijf en dat er een omgekeerde ‘a’ in het logo moest. Wel heb ik even getwijfeld, want maakte ik het niet te ingewikkeld? Maar Marscha en Suzanne snapten het meteen. Ook had ik echt het gevoel dat als het niet zou passen, ze me die feedback zouden geven. Dat geeft vertrouwen. Ik kreeg vijf voorstellen en ze waren alle vijf raak! Ik merkte dat er alleen voorstellen werden gedaan waar ze zelf ook achter stonden. Marscha en Suzanne hielpen me kritisch te kijken: wat heeft echt je voorkeur? Maar ook de voor- en nadelen van het kleurgebruik werden uitgelegd. In één voorstel zat een driehoek verwerkt, dat vond ik echt fantastisch. Ook de uitleg die Suzanne hierbij gaf: een driehoek is de sterkste vorm. Dit is het logo dat ik uiteindelijk heb gekozen en daar sta ik voor de volle 100% achter. Iedere keer als ik het zie ben ik er knettertrots op. Zowel op de kleuren, als de details als de vormgeving. Hier kan ik de komende jaren mee vooruit, dit is de basis!
Arrangé maakt het verschil
Ik kende Marscha en dus Arrangé al lang, maar eigenlijk toch ook weer niet. Nu ik het zelf heb ervaren merk ik dat er zoveel diepgang bij komt kijken. De betrokkenheid, expertise, maar ook het ‘normale’… dat vond ik heel fijn. Je moet zelf het verhaal achter je logo ook kunnen vertellen. Arrangé heeft me hier echt bij geholpen, voor mijn gevoel maakt Arrangé echt het verschil ten opzichte van andere bedrijven. Door het stellen van de juiste vragen, tijd te nemen voor de basis en niet zomaar iets te doen staat er uiteindelijk een resultaat waar ik, nogmaals, ontzettend trots op ben. Ik kan er op voortborduren in de toekomst. En als ik dan iets nodig zou hebben, dan weet ik zeker dat ik ervoor terecht kan bij Arrangé. Zo’n samenwerking, met zo’n resultaat… dat gun ik iedereen!’