
Strategietraject en volledig nieuwe huisstijl voor Fides
Interview: Carla de Jonge, Fides
‘Ik wil de focus in mijn bedrijf verleggen.’ Dat was hetgeen waar Carla de Jonge van Fides Orthopedagogiek mee stoeide en waar ze de hulp van Arrangé voor inschakelde. Wat volgde was een intensief strategietraject en vervolgens kon Arrangé aan de slag met een nieuwe huisstijl en alles dat daarbij komt kijken.
‘Ik wilde me binnen Fides Orthopedagogiek meer gaan focussen op ouders in plaats van op kinderen. Mijn toenmalige website klopte dus niet meer met wat ik te bieden had. Ik klopte aan bij Marscha met de vraag of ze mij kon helpen met mijn nieuwe aanbod, om zicht te krijgen op wat ervoor nodig is op mijn website weer passend te krijgen bij mijn nieuwe richting. Tegelijkertijd kon ik mezelf ook niet meer vinden in mijn eigen logo en huisstijlkleuren. Ik wilde echt iets dat goed bij me past.
Gegroeid tijdens strategietraject
Marscha, Suzanne en Simone gingen hier niet gelijk mee aan de slag. Marscha begon bij het begin: strategie-gesprekken. Deze gesprekken zetten mij echt aan het denken. Marscha vroeg veel door, dat vond ik fijn, maar tegelijkertijd merkte ik dat ik zelf op veel vragen het antwoord nog niet had. Gedurende het proces ben ik daar erg in gegroeid. Door de vragen die Marscha stelde én mijn eigen groeiproces in mijn bedrijf, werd het me steeds duidelijker. Ik werd gedwongen er goed over na te denken.
Alsof we het samen deden
Toen het strategietraject afgerond was, was het ontwerpen van de huisstijl wat volgde. Dat vond ik echt heel fijn, met name door de goede communicatie. Ik kreeg altijd meerdere voorstellen voorgelegd, er werd regelmatig gevraagd wat ik ervan vond en we konden er samen over brainstormen. Suzanne deed het, maar het voelde alsof we het samen deden. Waar ik op het begin ook best huiverig voor was, was dat Simone en Marscha alle teksten voor op mijn nieuwe website gingen schrijven, want deze werd in de tussentijd ook gerealiseerd. Het leek me best ingewikkeld voor hen, want ik zit toch in een heel ander vakgebied dan zij. Maar ik kreeg zeker het gevoel dat ze zich erin konden verplaatsen. Ze kregen mijn verhalen goed boven water en voelden aan waar ik voor sta en wat bij me past. Dat is een mooi proces geweest. Ik voelde het vertrouwen om het uit handen te geven. De teksten werden ook altijd teruggekoppeld en vaak was het ook gewoon gelijk goed.
Een vertrouwensrelatie
In het hele proces heb ik ervaren dat Marscha, Suzanne en Simone alle drie zeer betrokken zijn. Ik voelde me áltijd welkom met al mijn vragen, hoewel ik soms het gevoel had dat ik maar aan de bel bleef trekken. Maar ik voelde dat ze mee wilden denken en zich wilden verdiepen in mijn business. Het voelde voor mij niet alleen als een zakelijke relatie: het is tevens een vertrouwensrelatie. Dat is wat mij betreft cruciaal om goed samen te werken. Dat je je er thuis voelt en dat je durft en kan vragen. Maar ook dat je gehoord wordt en dat er daadwerkelijk iets mee gedaan wordt. Dat gevoel had ik heel sterk bij Arrangé en dat is fijn.’