10 prikkelende vragen voor Marscha 

Vraag 1 Wat doet Arrangé precies?
Vraag 2 Het bedrijf heet Arrangé. De website mooioptijd.nl. Waarom?
Vraag 3 Arrangé is partner van het Netwerkkleed. Wat houdt het in?
Vraag 4 Arrangé is een eenmanszaak. Doe je alles alleen? Ook grote opdrachten?
Vraag 5 Wat organiseert Arrangé precies?
Vraag 6 Waardoor onderscheidt Arrangé zich ten opzichte van andere bureaus?
Vraag 7 Alleen op kantoor. Neem je ook pauze?
Vraag 8 Waar staat het kantoor van Arrangé?
Vraag 9 Wat en waar is Arrangé in 2018?
Vraag 10 Wie is Marscha, naast Arrangé?

Vraag 1
Wat doet Arrangé precies?

Arrangé biedt marketing & communicatie-ondersteuning aan diverse opdrachtgevers en daar hoort ook evenementenorganisatie bij. Communiceren en organiseren horen bij elkaar. Soms een volledig communicatieplan, plan van aanpak voor social media en dan weer een evenement zoals een congres, jubileum of open dag, maar regelmatig ook een kleinere klus. Maar ook de volgende vragen centraal stellen. Hoe krijgt je meer klanten? Wat zijn onze kernwaarden? Hoe onderscheiden we onszelf? En meer ... Maar ook het beheren van een website, een interview of regelen van een advertentie. Arrangé haakt in waar nodig. Vanuit de adviserende óf praktische rol. Voor een groot of een klein bedrijf. Eenmalig óf het hele jaar door. Arrangé is vooral heel flexibel. Voor sommige organisaties werk ik het hele jaar door. Het aantal uur verschilt per maand en ik spring bij waar nodig. Ik hou vooral de plannen voor het hele jaar in de gaten. Als ik bijvoorbeeld merk dat een opdrachtgever recht heeft op redactionele aandacht, dan neem ik contact op met de pers. Als organisatie laat je zulke zaken vaak versloffen.


Vraag 2
Het bedrijf heet Arrangé. De website mooioptijd.nl. Waarom? 

Ooit was ik eens bij een voorstelling van Guido Weijers. Zijn website was goedonthouden.nl. En dát werkte. Die bleef hangen. Het mag best een ludieke insteek hebben, vandaar mooioptijd.nl. Maar het gaat verder. 'Mooi op tijd' is een concept. Arrangé stimuleert organisaties óp tijd te communiceren. Vaak blijft het binnen een organisatie bij ideeën, want de tijd ontbreekt. Aan communicatie geven ze geen prioriteit. Arrangé biedt ondersteuning. Als ik samen met de opdrachtgever een deadline of plan heb afgesproken. Dan ga ik ervoor. Arrangé is een stok achter de deur en haalt drempels weg. En dat hebben veel organisaties in drukke tijden nodig.


Vraag 3
Arrangé is parnter van het Netwerkkleed. Wat houdt dit in? 

Het Netwerkkleed is een tool in de vorm van een tafelkleed dat op een effectieve en ontspannen manier een netwerkervaring verzorgt. Het is een tool om mensen te verbinden, te inspireren en te activeren. De structuur zorgt voor verdieping en geeft handvatten om concrete verbindingen te maken. De intieme setting verhoogt de gunfactor en leidt tot duurzame contacten. Deze tool past bij mij als persoon en dus ook bij Arrangé. Ik gebruik deze tool om zelf te netwerken, dus organiseer regelmatig sessies op inschrijving. Maar ook bij evenementen zet ik deze netwerktool in.  


Vraag 4 
Arrangé is een eenmanszaak. Doe je alles alleen?

Vanaf het begin werk ik met een aantal collega-ondernemers samen voor specialistisch werk. Bijvoorbeeld een vormgever, fotograaf of technicus voor het bouwen van websites. Je moet niet alles zelf willen doen. Dat gaat niet. Ook mijn 'collega's' werken flexibel, snel en klantgericht. Deze partijen zoek ik kritisch uit. Het moet klikken. Pas dan kan ik snel schakelen richting klanten en dat maakt Arrangé sterker. Omdat het bij Arrangé steeds drukker wordt, werk ik sinds 2017 nog intensiever samen met collega's die werk uit handen kunnen nemen. Zoals het maken van een nieuwsbrief, het schrijven van een tekst of het afnemen van een interview. Lees hier het interview met samenwerkingspartner Bianca Gijsman, van Bold Graphic Design. En het interview met Odile de Pooter, Kim de Booij en Emily Hamers.


Vraag 5
Wat organiseert Arrangé precies?

Tijdens mijn loondienstfunctie bij het Bureau voor Toerisme Zeeland (lang geleden ....) ben ik 'verliefd' op Zeeland én het zakelijk organiseren geworden. Het organiseren zit in mijn genen. In 2008 startte ik met Arrangé. Ik zag dat er veel behoefte was aan communicatieondersteuning in het algemeen. Maar daar hoorde ook organiseren bij! Een evenement is ook een communicatiemiddel. Arrangé organiseert evenementen, met diepgang. Dus een conferentie, opening of een personeelsuitstap mét inhoud. Een jubileum of open dag. Kortom, overal waar een draaiboek bij komt kijken is voor Arrangé een uitdaging. De organisatorische zaken, maar ook de coördinerende rol omtrent het thema van het event (afstemmen inhoud sprekers). Bovendien de communicatie omtrent het event pakt Arrangé op (bijv. het uitnodigingstraject, promotie). En dan is Arrangé een meerwaarde voor de klant. 


Vraag 6
Waardoor onderscheidt Arrangé zich ten opzichte van andere bureaus?

De combinatie van het organiseren en communiceren. Vaak heb je te maken met óf een communicatiebureau óf een evenementenbureau. Die twee hangen toch echt met elkaar samen. En Arrangé geeft advies, maar zorgt ook voor de praktische uitvoering. Deze zaken horen bij elkaar: dus één aanspreekpunt. Verder voor 200% voor de klant / opdracht gaan. Alles moet kloppen en op tijd af zijn. Tsja, dat zegt natuurlijk iedereen, maar de betrokkenheid is zeer sterk. Mij kunnen ze bijvoorbeeld zeker 's avonds laat nog eens bellen om te klankborden over een speech voor de volgende dag. Geen probleem. En op mijn vrije dag, ben ik voor dringende gevallen, echt wel bereikbaar.


Vraag 7
Alleen op kantoor. Neem je ook pauze? 

Ik heb moeite om pauze te nemen. Meestal smeer ik de boterham en eet ik deze achter mijn computer op. Niet zo best, dat weet ik. Als ik weinig afspraken heb, dan ga ik tussen de middag of in de loop van de middag even hardlopen. Toch zeker in de winterperiode is dat ideaal, want dan ga je 's avonds niet zo snel nog naar buiten om te sporten. En die boterham ... die eet ik dan toch wel achter mijn computer op. Dan ben ik weer topfit om aan de slag te gaan. Op maandag komen de kids tussen de middag thuis eten. Gezellig. Ook lunchtijd voor mij dus! En als ik veel afspraken heb? Dan eet ik gezellig onderweg in mijn MINI-auto. Op een 'creatieve' manier ga ik dus met mijn pauze om. Elke dag weer anders. En een mijn pauze kom ik heus wel ;-).


Vraag 8
Waar staat het kantoor van Arrangé? 

Ik heb een thuiskantoor. Boven de garage is een ruime kantoorruimte: het kantoor van Arrangé. Maar vanaf juni 2018 ga ik kantoorruimte huren bij De Hulster Sociëteit. Een unieke woon/werkruimte in de binnenstad van Hulst. Vanuit huis werken is altijd heel goed bevallen, maar toch is dit weer een mooie nieuwe stap in het ondernemerschap.


Vraag 9
Wat en waar is Arrangé in 2018?

Ik hoop dat Arrangé net zo succesvol blijft als de afgelopen jaren. In 2008 ben ik met Arrangé gestart naast mijn loondienstfunctie. Door een goede verstandhouding met mijn werkgever kon ik Arrangé laten groeien. Begin 2010 ben ik het échte ondernemerschap gaan ervaren. Ik werd fulltime ondernemer. In 2008 kreeg ik mooie opdrachten van vooral vrienden en bekenden. Super, zeer dankbaar. Na een tijd werd ik beloond met opdrachten van 'onbekenden'. Ze kennen Arrangé 'van horen zeggen'. Da's positief. Het jaar 2017 stond in teken van samenwerken. Door intensieve samenwerkingen aan te gaan, kan ik Arrangé nóg krachtiger maken. Want samen sta je sterker! Ook stond 2017 in teken van efficienter werken: ik werk nu met een planningsprogramma waarbij ik ook taken kan toekennen aan mijn teamleden. Het allerbelangrijkste is dat de to do's niet allemaal meer in MIJN hoofd zitten, maar dat het allemaal goed ingepland en nog gestructureerder is. Ook werk ik met een nieuw administratiesysteem. En 2018? Dan verhuist Arrangé van een thuiskantoor naar een echt kantoor in de binnenstad van Hulst. De afgelopen jaren was ik zelf heel druk met opdrachten. Dat ging gewoonweg voor! Netwerken had altijd prioriteit bij mij, maar in 2016 en 2017 wel wat minder. Ook omdat de kids ook nog klein waren en we moeten eenmaal keuzes maken hè ;-). Het jaar 2018? Weer iets actiever netwerken én nog meer kennis opdoen #cursussen #bijspijkeren #zinin


Vraag 10 
Wie is Marscha, naast Arrangé?

Ik ben 39 jaar en woon in het pittoreske maar oh zo gezellige Lamswaarde (Zeeuws-Vlaanderen), samen met Jordy en 2 dochtertjes Jolie (4) en Livia (7). Gek op onze eigen 'kinderboerderij' in de tuin, met geitjes en konijnen. 'Verslaafd' aan computer en Iphone. Fan van sporten: tafeltennis en hardlopen. En vakantie ;-). Ik ben bestuurslid en jeugdtrainer van Tafeltennisvereniging Rond de Tafel. Ik kan nooit 'stilzitten'. Op feestjes kan ik niet naar huis én ik droom nog altijd van een eigen bed & breakfast of vakantiehuisje. In Frankrijk. Of 'gewoon' aan de Zeeuwse kust. Een tikkeltje eigenwijs en nieuwsgierig ... zeggen ze ;-).

Schrijf in voor E-nieuws Arrangé

Druk, druk, druk. Vaak nét te laat. Maar volop ideeën!
Herkenbaar? Arrangé geeft regelmatig tips #mooioptijd.

* Verplichte velden
Nieuwsbrief Ja ik wil!